بیوگرافی یاسر بختیاری معروف به یاس
سال*های نخست
یاس زمانی که ۱۶ ساله بود ابتدا با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد و این زمانی بود که پدرش از سفرهای تجاری اش از آلمان برگشت و برای او آخرین سی دی توپاک را آورد. یاس که از ۱۸ سالگی به دنبال مرگ پدرش مجبور به پذیرش مسئولیت خانواده خود شد، با بدهی*هایی که پدرش برجا گذاشته بود با مشکلات اقتصادی مواجه شددر نتیجه تحصیلات دانشگاهی را ترک و شروع به کار کرد. در همین دوره یاس شروع به نوشتن شعرهایی کرد که بعداً به موسیقی تبدیل کرد. پس از زلزله بم در ایران، یاس ترانه*ای تحت عنوان «بَم» را خواند و منتشر کرد که آغاز حرفه خوانندگی او محسوب می*شود.
یاس بعداً برای انتشار آهنگ*های خود در ایران به دنبال مجوز رفت که پس از مدتی بیش از دو سال، تنها برای ۶ آهنگ از ۱۰ آهنگ او، مجوز صادر شد.
وی در مورد درخواست برای مجوز از دولت ایران و ناکام ماندن برخی از ترانه هایش این چنین گفت:« من در ترانه هایم نفرین نمی کنم و در راستای تایید مسائلی مانند سکس و تخلفات چیزی نمی خوانم. من می خواهم با افتخار در جلوی خانواده ام ترانه هایم را اجرا کنم. ترانه من معمولاً با گله و شکایات از جامعه آغاز میشود . اما پایان آن همیشه امید است . اهمیت این کار، الهام بخشیدن به نسل جدید است تا از بهترین قوه پتانسیل و نهفتهٔ خود بهره بگیرند . ما به این نیاز داریم
مبارزه با انتشار فیلم*های ج ¥ ن ¥ س ¥ ی ¥ در ایران
به دنبال رسوایی انتشار فیلم*های ج ¥ ن ¥ س ¥ ی ¥ ایرانی در سال ۱۳۸۵، یاس ترانه «سی دی را بشکن» را منتشر نمود که درباره یک هنرپیشهٔ زن ایرانی بود که قربانی فیلمی جعلی شده بود. در آوازهای یاس، افرادی مورد انتقاد قرار گرفتند که در پخش کردن این فیلم جعلی و تهمت به آن بازیگر دخیل بودند و یاس از آنها می*خواست که این کار شرم آور را متوقف کنند. این ترانه به گوش میلیونها ایرانی رسید.
توسعه رپ فارسی
یاس کنسرت*هایی در شهرهای مختلف آمریکا همانند لس آنجلس، واشینگتن، لاس وگاس، نیویورک، دیترویت و شیکاگو برگزار نموده*است و همچنین به عنوان نماینده*ای از موسیقی رپ فارسی تجربه اجرا و شرکت در نشست*های موسیقیایی در راستای معرفی و توسعه رپ فارسی در بسیاری از دانشگاه*های بزرگ آمریکا از جمله دانشگاه میشیگان و دانشگاه نیویورک را داشته*است. همچنین از یاس جهت شرکت در کنفرانسی تحت عنوان «جامعه آسیا» دعوت شد و وی چند ترانه را در این کنفرانس که در منهتن در جریان بود، اجرا نمود. او همچنین اجراهایی در دبی و لندن داشته*است.
یاس همچنین در اردیبهشت ۱۳۸۷ از سخنرانان و میهمانان بخش ویژه همایش ملی آسیب*شناسی مسائل جوانان در دانشگاه شیراز بود. در این همایش مباحثی پیرامون رپ و آسیب*های رپ جهانی مطرح شد، و یاس در سخنانی گفت «روایت وی از رپ فارسی نه تنها یکی از آسیب*های اجتماعی نیست بلکه با کمی دقت و بلند نظری می*تواند به عنوان یه سبک از موسیقی در ایران بسیار مفید باشد.
بازیگری
یاس در آخرین فیلم بلند برنا کازرانی بنام «رعد یک داستان زنانه» به ایفای نقش پرداخته*است و خوانندگی رپ تیتراژ پایانی فیلم را نیز بر عهده داشته*است.
او به عنوان نماینده*ای از خوانندگان رپ فارسی در فیلم مستند «Rock On» حاضر شد. این فیلم مستند که به صورت تخصصی به موسیقی راک در ایران می*پردازد، به تهیه کنندگی شهیار کبیری ساخته شده*است
آلبوم(ها)
خیابونی*ها
چه روزهای سختی رفت
تک ترانه*ها
- تمومش کن
- درد و دل
- سخته
- درکم کن
- با من باش
- دلت دریاست
- پیاده میشم
- نیستی
- به خاطر من
- زیرزمین
- با من باش
- درد و دل
- صلح تویی
- باید بتونیم
- چه روزای سختی رفت
- دنیای بی رحم
- Soldier Pose
- Honey
- به امید ایران
- بزارین بکشمش
- هدف
- مرهم
- زهی عشق
- هویت من
- دفترم دستمه
- من خستم
- نه اصلاً
- به دنیا خوش اومدی
- سی دی رو بشکن
- بی تو دیگه نه
- یک نفس بگیم
- خداحافظ
- تو مریضی
- [B]ش* ی* خ حیله گر